Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Analyser un système de gestion relatif aux droits humains dans le secteur du luxe

Analyser un système de gestion relatif aux droits humains dans le secteur du luxe

| read time: 1 min

Pour un acteur clé du secteur du luxe, nous avons identifié et analysé les systèmes en place pour gérer les questions relatives aux droits humains dans la chaîne d’approvisionnement.

Nous avons comparé ces systèmes avec les meilleures pratiques établies par le secteur, nous avons établi des objectifs et proposé des recommandations concrètes pour aider à combler les lacunes identifiées.

L’analyse s’est appuyée sur l’étude de la documentation publique et interne de l’entreprise, ainsi que sur des entretiens avec des représentants clés du groupe et de ses marques.

Les recommandations proposées incluent notamment des conseils spécifiques sur la meilleure façon d’atténuer les impacts sur les droits humains résultant de la pandémie de COVID-19 dans la chaîne d’approvisionnement.

CONTACTEZ-NOUS